torsdag 11 april 2013

Just nu....

 .......handkviltar jag min Double Slice kuddkvilt. Varför i all världen man nu kan få för sig att göra något som går så himla sakta????
Fast visst vet jag varför...jag älskar att kvilta för hand. Varje stygn är unikt, inget likt det andra. Stygn läggs till stygn, och formar sig efter min hands arbete. Den långsamma lyckan. Det är så vilsamt i tv-soffan, med den varma kvilten i knät och nålen i handen. Jag kviltar med pärlgarn, ganska stora stygn. Mallar som jag beställt från USA, för ett bra tag sedan, kommer nu till användning.
******
Jag vill passa på att tacka för alla fina ord om min Bloggers BOM kvilt i förra inlägget. En annan gång ska jag berätta mer om varför jag började sy just den kvilten.
Det är så roligt att få respons på det man syr, och är ju själva glädjen med att blogga om mitt intresse.
I syrummet ligger högar med trianglar och kvadrater till mina små stjärnor. Och fler måste jag skära till.
******
Avslutningsvis!
Kolla in min blommande Gardenia! Är den inte vacker?
P.S. Den har 12 knoppar!!!!D.S.

3 kommentarer:

  1. Allting måste inte gå fort, handkviltade mycket mer för några år sedan och tyckte mycket om det, har fallit lite i glömska. Din blomma är underbar! Kram

    SvaraRadera
  2. Allt behöver inte gå fort, att handkvilta är en lisa för själen. Underbar blomma du visar! Kram

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också att det är så skönt att sitta framför TV:n och sy eller sticka!
    Förhoppningsvis har man sällskap att prata med och man behöver ju inte se varje passning eller talare.
    Din blomma är underbar!
    Jag har mest gröna väter hemma, men har just nu drabbats av "rospassion".
    Det följer med en bukett hem varje gång jag är och handlar nu!
    Kram till dig!
    Maja

    SvaraRadera