söndag 30 december 2012

Drops kofta

 Äntligen färdig!
Alla trådar fästa, kantning virkad och knapparna isydda!
 Skönt med några lediga dagar från det civila jobet, så man hinner med lite annat, som stickning, och sömnad!
Mellan varven har jag också hunnit med lite annat smått och gott; bakat och lagat mat t.ex.
Det gillar jag också.
Vädret har totalt slagit om, nu är det +1, blåser och regnar!
******
Tack för alla fina kommentarer om det pågående scrapsprojektet.
Anne-Marlen; utställningen kommer att vara när QOL-listan har sin årliga träff på Quilterian, sådan är planen.

Brita; nej, det finns mer än militärer och sjuksköterskor i Boden. Se på mig bara, jag är förskollärare!!!! (fniss).

Motivet skall bli en offentlig utsmyckning, som står centralt belägen! Vi har haft en ganska livaktig och framgångsrik konstnärsgrupp, på -50 och -60-talet, kallad Bodenskolan. Så konst är något som också är ett kännetecken för Boden, tycker jag.
Min bild är dock inte gjord av någon bodensare, och det blir en fri tolkning av denna utsmyckning.

Dessutom har Boden också en Nobelpristagare; Eyvind Johnsson. Och det har väl inte undgått någon att Svenska Akademins ständige sekreterare; Peter Englund, är kommen från denna stad.

Det finns numera en stor "konsthall" belägen i det gamla Havremagasinet. Där visas mycket fin konst!

4 kommentarer:

  1. WOW så snygg din kofta blev! Den kommer du ha mycket användning för passar till allt.
    Hälsar
    Louise

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig tröja du har stickat!

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev! Mycket arbete bakom den!
    Det ska bli så roligt att ha utställningen i sommar! Jag har dock inte ännu kommit på vad jag ska bidra med...men än finns det tid!

    SvaraRadera
  4. Koftan blev superhäftig!
    Ni har ju min bror däruppe också - visserligen är han militär men ändå. Det finns folk som flyttar FRÅN storsta'n till "landet", fniss.

    Önskar dig ett riktigt gott nytt handarbetsår.
    Kram

    SvaraRadera