lördag 20 oktober 2012

En höstduk

 Jag har ju visat tygerna jag börjde jobba med till höstduken. Under tiden har det blivit vinter!!!
Blocken såg ut som ovan.
 Sedan skar jag till trianglar i vitt.
 Jag skar bort trianglar från blockens sidor så de såg ut så här.
 Sedan sydde jag fast de vita trianglarna.
 De bitar som jag skar bort från blocken  lades undan till kanten.
 Nu såg blocken ut så här.
 Jag sydde ihop blocken med smala remsor mellan varje block.
 I hörnen sydde jag små kvadrater från resterna av hösttygerna.
Toppen blev så här, och nu har jag lagt till en yttre bård med resterna efter blocken, kviltat och ska bara sy fast en lukkekant! Sedan är det klart.
Ett mycket inspirerande projekt jag sysselsatt mig med. Ganska snabbt att sy och roligt att använda lite gammal skåpmat! Till baksida använde jag en annan hyllvärmare.

5 kommentarer:

  1. Trevlig idé. Ser fram emot att få se den klar, bården verkar spännande!
    kram

    SvaraRadera
  2. Kul att se hur din höstduk blev till!

    SvaraRadera
  3. De ser jättefint ut!
    Roligt att gammal "skåpmat" kommer till användning!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det var roligt att se hur Din duk "växer" fram. Att hösten är över, i Din del av landet, betyder ju inte att duken "är ur tiden". Det kommmer ju en höst till, och en till och.....

    Dollandesign

    SvaraRadera