tisdag 15 september 2009

September BOM

Så har jag också pillat färdigt med september-blocket.
Jag är så nöjd med mina månadsblock, och nu är det bara 3 till, så är året fullt.
Just nu, har jag en idé om att sy ihop dem i lodräta rader 3 och 3. Var och en rad separat, och använda dem som väggdekoration/almanacka. Så byter man ut dem var tredje månad.
******
Nu ska jag börja snoka på djupet i UFO-lådan!
Undrar vad man kan finna där?
Jag tror egentligen att jag kan scrolla bakåt i bloggen så hittar jag en del!
******
Så har jag min stickning, men den får vila lite, för jag har ont i nacken. Då är det inte att tänka på att sticka , det blir bara värre. Bättre att vila och ta upp det sedan igen.
******
Lilla trollet I och storbrorsan A har bägge fyllt år.
Kvilten och väskan jag gjorde till henne verkade poppis, speciellt väskan. Den struttade hon runt med och stoppade lite bra-att-ha-saker i den också!
Kul, att den gick hem. Men färgen var ju favoriten förståss.
Bra att köra med säkra kort.

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som "är i fas" med BOM:en själv ligger jag flera månader efter. Vilken bra ide på ihop sömnaden du har, och fina block. Kram Eva i Arvidsjaur

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! du ä ju så flitig... o visst gör man en del men det känns som man inget får ur fingrarna... ä sugen på en stickad kjol men tar nog o slaktar en tröja istället..:) har ju massor av växtfärgat garn som ligger o väntar..... o mönster mä.... men man ska ha rätta lusten..:) käck ide den med almanackan..... Kram annika

    SvaraRadera
  3. Va duktig du är som kommit så långt med blocken ;) jag har då bara sytt 4 än,,,,,,,,.


    Ha de gott

    SvaraRadera
  4. Wow, vilket sött block! Gillar scotties.

    Ann-Christin

    SvaraRadera