måndag 17 augusti 2009

Retro, tidningar och en potatisodling!

Brorsan och Svägerskan har startat en potatis och grönsaksodling i sommar!
Igår åkte jag, mamma lilla I och långe E, på ett besök.
Potatisen blommade så vackert, fåra efter fåra.
Grönsakerna är också på G, och jag har köpt både Kinesisk kål, rödbetor och flera olika sorters bönor, som jag har förvällt och frusit ner.
Den kinesiska kålen är såå god och perfekt i både sallad och wok.
Lilla I fick se några grodyngel också, och så fångade vi en liten groda som hon fick hålla i en stund. Stor lycka!
Jag vill egentligen inte alls arbeta med ett värdsligt arbete, jag vill bara krypa in i min sykammare och VARA där, med mina tyger och syprojekt.
Jag önskar så hemskt mycket att jag kan åka på en sycamp någon gång, jag skulle gilla det!
Jag har läst om det på QOL-listan, det verkar så roligt.
Då skulle jag nog vilja hyra in mig på longarm-maskinen och kvilta något med den!
******
Nog med drömmar. Back to reality!
Jag har letat upp några små retrotyger, jag har kvar från min mammas syprojekt, från 50-talet faktiskt!
Jo, det är sant! Jag har alltid gillat tyget, och hade kvar några mindre bitar jag sparat från tidigare. detta tyg sydde min mamma något av på 50-talet, jag minns inte vad det var. Måste fråga!
Länge har jag spånat vad jag kan göra av dem, och tänkte på några pannlappar, som liksom bara skulle få hänga "fint", och inte användas.
Men när jag skurit rent dem blev de för små tyckte jag, så då får de bli glasunderlägg i japansk vikteknik istället. Jag har 5 bitar!

Till sist; så otroligt mysigt när man får hemskickat tidningar som man gillar, de ligger där och väntar i brevlådan när man kommer hem.
Synd bara att de kommer alla nästan samtidigt, bara tripp, trapp, trull!
Men nu har jag mycket att titta på och läsa.
Hemslöjden blir bara bättre och bättre, och denna gång full med stickreportage.
Underbart!
******
Nu ska jag lämna retrotygerna en stund och sticka vidare på en linsjal jag har börjat på!


1 kommentar:

  1. Ja varför kommer alla tidningar på en gång...... skulle vara lite utspritt... man orkar ju aldrig vänta o spara på dom..... vilka snyggingar du skickade.... det hade du inte behövt.... tack så hemskt mycket..... Kram Annika

    SvaraRadera