fredag 17 juli 2009

Inköp

Tänkte visa vad som inhandlades när vi besökte Pastellen i Gävle.
Jag tänkte komplettera med några fler gröna tyger till det gröna Jelly roll bytet som vi gjorde på QOL-listan i juni.
Tyget längst till vänster skall ev. vara till kanter.
Sedan köpte jag en bra-att-ha-sak, en penna som man kan överföra broderimönster med. Man ritar av motivet på ett papper, och stryker sedan på motivet på tyget.
Det är nog smidigare än som nu när jag använde en vanlig blyerts bara.
Så hittade jag naturligtvis mina GIVEAWAY-tyger där också.
Men de skall jag inte visa ännu, ni kan gott få vara nyfikna.....
Idag är vädret här lite växlande, ömsom sol ömsom regn.
Jag har rensat i mina odlingslådor, och min kinesiska kål har blivit helt uppäten av vad jag tror är kållarver.
Allt övrigt växer och frodas, löken är riktigt stor nu, potatisen blommar, och morötterna sträcker lite på sig också. Koriandern har gått i blom! Några små antydningar till tomater syns i växthuset.
******
På syfronten händer det lite småsaker. På semestern broderade jag till AnnAka:s "Stitcherymappe". Så nu har jag skurit till alla smådelar till den+ alla olika mellanlägg.
Väskplast, vad är det? Det ska man ha till flera fickor. Jag kanske provar med plast från vanliga plastfickor, vad tror ni som gjort en sådan, går det?
Jag har också broderat Anette L:s broderi "kära symaskin" som hon delade med sig av i sin Giveaway för ett tag sedan.
Den ska jag sätta på en symaskinshuva, som jag också har tänkt göra....länge.....
Nu har det slutat regna, så nu ska jag cykla till affär´n och handla lite.
Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Hejsan!!! vilken tur ni gjorde... 400 mil.... pust... o tänk att du bara var 5 mil härifrån... har ungefär det till Årjäng o Lapp-Elisa.... har alltid längtat till Öland så det får nog tas en funderare på det....:) appropå blommor....:) de mesta sköter ju sig själv o desom inte gör det får klara sig ändå...:) jag rensar lite ogräs nån gång ibland när andan faller på.... inga måsten här inte... mitt nästa projekt i trädgården är en gamal vävstol som ska fyllas med klätterväxter... hur låter det???? :) ikväll blir det grillfest med ett gäng grannar.....gotteligott.... Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Grönt är fint!
    Angënde väskplasten vet jag inte vad som menas med det men jag skulle satsat på något kraftigare än plastfickor. Typ OH-plast.
    Så lyxigt att ni har regn! Vi har haft tryckande tokvärme i flera veckor, man är helt matt. Hoppas på regn i helgen!

    SvaraRadera
  3. Synd att du råkade komma till Gnarp när det var stängt!
    Osis!
    Kram Jane

    SvaraRadera
  4. Hej igen!
    Vad heter den där "bra-iga" pennan som du har köpt? Den skulle vara bra att ha här också!
    Kram från Ödeshög

    SvaraRadera