tisdag 16 juni 2009

Listträffen och pågående projekt

Först tänker jag visa vad jag gjorde på listträffen i helgen!
En liten börs, mönster och bygel inhandlat på Quiltbiten.
Jag sydde också på min Jelly Roll kvilt. Den har legat till sig några månader, så den är juni månads OPAM-projekt.
Den är kviltad och klar, bara kanten runt om kvar, som jag har startat med.
******
Som grädde på moset så här en vecka före semestern så blir det förståss körigt på jobbet.
Vi är på sluttampen av vårt uppdrag och nu ska vi packa ihop, hösten blir på ett nytt ställe. Därför är jag lite mör, har huvudvärk och en begynnande förkylning, som jag skyller på detta naturligtvis!


Nu tänker jag visa några bilder från vår träff i Luleå, från vår "Visa och berätta".
Jag fick en enorm inspiration av att se allt det andra gjort, ja man kan säga att sygenen gick igång på högvarv.
Kolla bara på den här jättesöta necessären, som Eva gjort.



Och Sodukokvilten som Brita gjort....



Och Åsas kuddkvilt....

Och Kristinas "armchair caddy".....
Jag vill göra ALLT! NU!
















8 kommentarer:

  1. Men så läcker necessär!

    Hälsningar Maud

    SvaraRadera
  2. Kul att få se lite fler bilder från träffen. "Jag vill göra allt nu", ja det känns bekant! :)

    Håll dig frisk nu och håll ut tills semestern börjar, då får du sy hela dagarna!

    SvaraRadera
  3. Tackar tackar.Härligt med fler bilder från vår underbara syträff.

    Ha en fin midsommar
    Ulla

    SvaraRadera
  4. Hej du, tänk va många duktiga mäniskor det finns, så kreativa, det är en fröjd att titta på dina bilder, det är tur att vintern kommer tillbaka så att man kan sitta inne och sy lite. Ha en trevlig midsommarhelg och semester. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  5. Hej Anna- G !

    Ha ha jag vet nog vad du sysslar med aven fast jag ar borta.

    Vill skicka dig en solig halsning fran Grekland. Har ar toppen 30 grader varmt men det hindrar inte flera stick| virk tokiga turister. Det ar manga som stckar runt poolen. Mysig traff ni haft forstar att du ar full av inspiration..Jatte fin bors. Den vill jag genast sy nar jag kommer hem...

    Soliga halsningar

    Louise

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag har kikat på bilderna..
    Tack för titten..
    Så mycket fint du har gjort..

    Hälsningar från
    Annika S. i Arjeplog

    SvaraRadera
  7. Hallå där! Hur mycket har du hunnit sy nu då?! ;-) Önskar dig och din trevliga man en härlig midsommar! Kram från Brita

    SvaraRadera
  8. Det är det som är den stora faran med syträffar, mycket som visas upp hamnar på "vill göra listan" som om den inte redan är tok lång.... Kram Lizzan

    SvaraRadera