söndag 21 december 2008

Virkat och brödbak


Här är de virkade vantarna färdiga att tas i bruk.
Efter några dagars tö så har vi en rejäl skare, och då passsade jg på att ta en bild ute i drivan.
Vantarna har jag virkat av garn som jag färgat själv.
Det ljusblå räckte inte till tummarna, så då fick de bli mörkblå. Avslutade med en kant av fasta maskor.
De blir nog en julklapp för mamma har tappat sina vantar någonstans (eller glömt), och vi räknar inte med att de kommer trippande tillbaka. Synd, för de hade jag tvåändsstickat i växtfärgat garn.
******
Brödbaket är i full gång, det doftar nybakt bröd i hela huset. Nu har jag provat att göra "Pumpabröd", det ska bli lite spännande att smaka. Skall sedan ta en tur till föräldrarna för att göra en städinsats, det är alltid bra att få lite hjälp med sånt, när det inte går så bra att klänga på trappstegar och krypa utmed golvlisterna för att torka damm.
Kanske att ett bröd får följa med så vi får provsmaka.
Känner mig lyxig att vara ledig nu! Alla jobb jag haft tidigare har alltid inneburit arbete även under mellandagarna. Nu slipper jag det!
******
Tyvärr vann jag inte något i utlottningen på "Jag blommar". Men eftersom jag tycker om hennes grejer ska jag nog titta om jag inte kan beställa någon liten sak.
Nu kan jag ju hålla tummarna för utlottningen av mönstret på "Stitching cow", för det är ju så vackert. Det dras på Julafton tror jag. I allafall vore det ett roligt projekt att ta sig för.
******
Eftersom jag gillar ordspråk så ska jag, så här i nedräkningen till julafton, skicka ut ett till er:
"Man ska ha roligt så gott man kan!" (Pelle Höglund)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar