söndag 17 juli 2016

Roligt med lite nytt


 Inspirerad blev jag av alla fina Fancy Forest kviltar jag sett på nätet. Så jag beställde mönstret. Tanken är att jag ska sy på den i vinter.
Jag gillar designern skarpt, Elizabeth Hartman. Hon gör så fina moderna kviltar, och jag känner att det tilltalar mig mest. Till den beställde jag True Colours kollektionen från Lapp-Elisa, en Tula Pink förståss.


 Inte nog med det, jag gick in på Etsy, hittade en FQ bundle med Chipper kollektionen av samma Tula Pink, och vart helsåld på den förståss. Så bra det fungerade med PayPal och att beställa från USA. Vips var de i brevlådan! Och jag är lycklig!


 Kolla bara dessa små djurtryck, aaa!


Och den lilla räven ser faktiskt ut som Östen, vår lilla hund!


I det mesta jag syr nu använder jag mina Tula Pink tyger, I "My Little World" och så ska vi sy en "Gypsy Wife", tillsammans i vår kviltgrupp. Där kommer jag att använda flera av de tygerna jag har på lager.
My Little World och Gypsy Wife finns som mönsterhäften, och designern heter Jen Kingwell.
Det går att googla på hennes namn om man vill se hennes mönster!
Jag är väldigt nördig vad gäller tyger och designers, visst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar