tisdag 23 februari 2016

Förkläden


 Jag gillar gamla förkläden, och de jag har är nästan alla ärvda, eller (ett) inköpt för länge sedan.
Men nu har vi syttförkläden i vår kviltgrupp, med en touch av lapptäcketänk, eller hur vi ska uttrycka det. Det var otroligt kul att använda sin kreativa sida på detta sätt.


 Jag tog ett antal blå och lila tyger som väl mer eller mindre tilltalade mig, mindre på de flesta kan jag medge. Jag hittade mönster på nätet att ladda ner, superenkelt, så man kan dock sy utan mönster.
Lade till ett sicksack-band på fickorna.


Jag syr nu på förkläde nummer två, det var ju kul det här. Det blir linnetyg och kanske lite roliga hexagoner!

2 kommentarer:

  1. Trevlig aktivitet ni har haft i er kviltgrupp!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. Ett nytt gammeldags förkläde! Jättefint!!!

    SvaraRadera