söndag 31 januari 2016

Veckosömnad


 Det andra blocket som jag fastnade för i Project 48 Quilt, var det fjärde!
Lite ovanligt för att vara en nioruta!
Men då blev det så att jag tyckte inte att något av de valda tygerna passade mig!
Det blev en utgrävning i tyglådan och mest tilltalande var en serie som jag köpt för bra länge sedan.
Den heter "Victoria and Albert Museum, London", det är i vart fall vad som står på stadkanten.
Mitt val till det första blocket var från en Charm Pack, och de bitarna räckte inte till detta block, som var 7".
Så nu blir det väl så att jag rättar tygval efter bitarnas storlek, och syr till minst 2 olika projekt!!
Det kan ju vara lite spännande!!!
Av resterna från detta block blev det trianglar som jag sydde samman.


 I kviltgruppen syr vi runda dukar och löpare. Vi har köpt in några mönster som vi använder, eller hittar egen inspiration, så det kan bli hur olika som helst. Min lilla Solsikka ser ut så här, och det blir en stor också, för tygerna räcker till det.
En svart kant skall på och så skall den kviltas innan den kan läggas på ett bord.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar