söndag 29 november 2015

Tula Pink

 
 Det är väl inte någon hemlighet att min favorit bland tygdesigners är Tula Pink!
Jag fick se att det fanns baksidestyg från hennes nya kollektion, jag tror den heter Eden!
Den beställde jag till en kvilt jag ska göra framöver.
Så upptäckte jag att det finns en målarbok med hennes motiv! Klart jag vill ha den också!
 
För övrigt så stickar jag lite, och syr kläder. Några ska bli julklappar till en liten herre på 1 1/2.
Det är det gröna tyget. Det gula blir en tunika och byxor till mig.
Jag har sparkat igång min Huskylock, och den lyder mig (än så länge).
 
******
 
Snart så är 2015 till ända. Dags att samla ihop sig och fundera vad som skall pysslas med nästa år. Hur många UFO:n har jag?
Vad ska jag sätta tänderna (eller nålarna kanske?) i först?
Finns det något jag skall dumpa till förmån för annat?
Det tål att fundera på.
 
Jag hoppas i alla fall att jag ska beta av några roliga projekt under året, liksom jag gjort i år!
Trist vore det annars!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga tyger du köpt och fina avkopplande stunder får du med målarboken, perfekt att varva ned med i jultider.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera