måndag 2 februari 2015

Kviltad Tula Pink

 
Min Tula Pink kvilt har kommit hem igen efter en utflykt till longarm-maskinen hos
 

 
Jag håller på att sy ihop en lång kantremsa på dryga 9 meter.
Eftersom jag inte har tillräckligt mycket av något av tygerna jag använt, så gör jag en mix av några blå och lila tyger.

 
Jag är väldigt nöjd med kviltningen och det mönster jag valde.
Det är svårt att välja, men jag tyckte att runda former bröt av det stela, raka i mönstret!


Den var så himla rolig att sy, och jag hoppas inspirera fler att färdigställa sina Tula Pink kviltar.
Eftersom det är måndag länkar jag till Eva.

10 kommentarer:

  1. Resultatet är helt fantastiskt!!!! Håller med om att det blev snyggt med rundad quiltning.

    SvaraRadera
  2. Oj oj blir alldeles matt men också INSPIRERAD av din länkning på Visa och Berätta måndag!!Tack från Bambi

    SvaraRadera
  3. Grattis till ett fantastiskt fint arbete!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Såååå vackert. Helt fantastiskt. Sån quiltning skulle man klara… ;)

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli jättefin och det kommer att bli jättesnyggt med din blandning av olika färger i bindingen! Kram

    SvaraRadera
  6. Superfin och superfin kviltning. Jag gillar avslutningskanter av rester som ingår i kvilten, det blir snyggt.
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  7. Kjempefint! Du kan være fornøyd med hele Tula Pink teppet, både stoffer, fargevalg og quilting var vakkert.

    SvaraRadera
  8. Så underbart fin din Tula Pink Täcke blev.

    SvaraRadera
  9. Så glad jag är att Du är helt nöjd med Din fina kvilt. Du har all anledning till det! Nu ser jag fram emot att få se hela kvilten!

    SvaraRadera
  10. Härlig att se din fina kvilt! Färg till kanten har ju mindre betydelse till detta täcke tycker jag, alla färger finns nu i kvilten, ta lite av varje färg då blir det jätte bra. Håller som bäst på att sy klart mitt TP täcke, trägen vinner :))
    Ha det så bra

    SvaraRadera