söndag 3 november 2013

Paper peicing


2 nya block till min väggkvilt, nr 9 och 10. Jag har satt upp alla på min "designvägg", och bestämt mig för att sy 6 till, totalt 16 block.
De övriga 6 blir upprepningar av de här 10 jag gjort.
De här mönstren finns på "Ula´s quiltpage", under fliken Pattern - Freie Pattern - New York Beauty.
Varje block är c:a 8"x8".
Nu känns det som att jag har mycket på gång; intensiv väntan på tyger från USA, så jag kan sy 20 moderna block, 6 till NYB-block, kvilta klart min Double Slice kuddkvilt, samt att macka och kvilta Quilters BOM 2011!
Det räcker väl för ett tag?

3 kommentarer:

  1. Himla spännande dagar väntar och även för oss som är nyfikna!!Bambikram till dig

    SvaraRadera
  2. Ja, men du har mycket snyggt för dig nu!
    Kram//Maja

    SvaraRadera