fredag 26 juli 2013

Färdig!!!!


Äntligen! Jag har klarat av ett riktigt gammalt UFO.
Jag virkade nämligen en kofta för flera år sedan, som jag blev så missnöjd med så jag rev upp allt, till endast oket och 3/4 av ärmarna återstod.
Den är virkad uppifrån och ner, så jag bestämde mig för att den blir bäst om jag bara virkar vanliga stolpar och rakt, utan krusiduller.
Och varför har den då blivit liggande alla dessa år?????
Ja, säg det?
Nu är den klar, och använd, en riktig favorit blev den! Jätteskön sommarkofta.
Garnet är ett tjockt bomullsgarn, kanske med lite lin i. Men jag minns inte vad det heter. Det är ett Drops-garn iaf. Den har ett tungt fall, men känns så mysig så här på sommaren.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig, somrig kofta!
    Det är full fart på dig nu!
    Skönt!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera