söndag 7 juli 2013

Ny klänning

Just nu är det tunt med inlägg, och min give-away är lagd på is. men jag lovar, jag återkommer till den senare.
Vi har sjukdom i familjen och det tar all kraft och mer energi än jag har.
Innan allt blev kritiskt, så sydde jag iaf en till sommarklänning, samma mönster som av Marimekkotyget. Men denna gång är det verkligen ett riktigt vintagetyg jag använt.
Oj, sa Mamma, när hon såg den, - det är ju mitt förklädestyg!
Det är väl minst 55 år gammalt frågade jag. - Ja minst, svarade hon!
Det har funnits med i en låda i alla år, så fint. Jag har inte slängt det, för jag har alltid gillat mönster och färg.
Men inte förrän nu, visste jag vad jag ville sy av det.
På återhörande!

4 kommentarer:

  1. En riktigt härlig klänning. Kul med det gamla tyget :)

    Hoppas det stabilicerar sig med sjukdomen och att livet kan återgå i sig gilla lunk.
    Som du skriver, det tar kraft med sjukdom oavsett om det gäller en själv eller någon närstående.

    Hoppas du/ni kan njuta lite av sommaren iallafall.

    Kramar från AnneMarlen

    SvaraRadera
  2. Krya på er i familjen och försök ha en fin sommar i din nya klänning!!Bambikramar

    SvaraRadera
  3. Tänk vad mycket fina tyger det fanns för att göra förkläden.Så fin du blir i din nya klänning.Skickar lite extra sol till dig.

    SvaraRadera